mandag 18. februar 2008

Lovsang - hva betyr det egentlig?


Hei!

Tenkte jeg skulle dele et par ord om lovsang, siden noen allerede har skrevet litt om det tidligere her på bloggen.

Lovsang er mer enn mange er klar over. Det er slettes ikke bare dødtid før og etter talen på et møte! Lovsang er vår måte å lovprise, og gi tilbake til Gud.

Og viktigst av alt: lovsang er mye mer enn musikk. Jeg har drevet aktivt på med lovsang i to år, men det er først nå jeg begynner å forstå hva det går i. Det er først nå jeg faktisk klarer å prise Gud med gitaren min, uten å tenke på noe annet enn ham.



Jeg tror at lovsang er noe de fleste av oss trenger i det kristne livet. Det er så lett å være i sentrum av sitt eget univers! Og nettopp derfor har vi lovsangsteam i menighetene våre. For at alle skal komme nærmere Gud. For at vi skal orientere tankene og viljen vår mot Jesus, og fra oss selv! For det er han som er i sentrum.

Selv om du ikke kan synge, vil jeg at du skal prøve å lese på tekstene, høre på den flotte lovsangen, og rette all oppmerksomheten din mot Gud. For bandet som spiller er ikke nødvendigvis et lovsangsteam, vi er også et lovprisningsteam, og vi er der for å hjelpe deg nærmere Jesus.

Sett forresten av lørdag den 8. mars. Da blir det lovsangskveld på Nærbø Bedehus. Dette er åpent for absolutt alle, og det blir en ganske fri kveld, med forbønn, bønnevandring og lovsang. Anbefaler på det sterkeste å komme da.

Husk å være frimodige når dere lovsynger. Ikke vær redd for å bruke den stemmen du har, løfte hendene, be og danse for Herren!

"Og David danset av all makt for Herrens åsyn" - 2.Sam.6,14


Ha en fin uke, og gå med Gud ;-)

1 kommentar:

Oddbjørn sa...

Takk for gode tanker. En side ved lovsangen er tilbedelse - egentlig handler det vel om å sette Gud i sentrum. Han har har virkelig all makt i himmel og på jord, og vi erkjenner at livet vårt er en del av Guds plan og hensikt.
Rom. 12:1 - sier at hele livet vårt er en gudstjeneste/ tilbedelse, ikke bare når vi samles og synger lovsanger. Lovsangen og livet vårt i tjeneste for Gud må henge sammen!