lørdag 16. februar 2008

Markus 1 og 2 + ungdomsprest

Satt og lekte litt med koblingen mellom tekster om Jesus og at Nærbø kirke lyser ut stilling som ungdomsprest i avisa på fredag:

På torsdag kveld satt Kristian, Inger J, Oddveig og jeg og leste Bibelen sammen på biblå. 4 ord/ setninger ble kommentert:

  • budbærer - Mark 1,2
  • Kom og følg meg - straks fulgte de Jesus Mark 1,17-18
  • Jesus vil ikke ha så mye oppmerksomhet, hvorfor? (de onde åndene skal ikke si noe. De som ble helbredet skulle ikke si noe) Mark 1, 33
  • Ny vin i nye sekker 2,22

Jeg ønsker meg en ny ungdomsprest som:

- vil være en tydelig budbærer om Jesus!

- "straks" vil følge når Jesus viser veien

- ikke er opptatt av å få oppmerksomhet/ være kul, men vil gjøre det som Jesus vil han/ hun skal gjøre.

- er åpen for å tenke nytt om hvordan et ungdomsfellesskap/ ungdomsmenighet kan være

2 kommentarer:

Anonym sa...

fancy alså! håper det kommer en som gud vil ha her i menigheten vår!

Frank Tore sa...

Høres ut som om dere fikk mye bra ut av bibellesingen. Synd jeg ikke fikk være med, jeg måtte bli med elevrådet på skolering på Ognatun. Vi hadde det forresten også veldig kjekt! ;)

Vanvittig kult at vi kan samles sånn av og til!